در دنیای بیدیوار امروز، برهیچکس پوشیده نیست که، فرایند تربیت، از واقعیتهای پیچیده، گسترده و بسیار تاثیر گذاری است که از دیرباز در همهی جوامع بشری، و از منظرهای گوناگون، مورد مطالعه قرار گرفته است. در این میان مدرسه، مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی وآموزشی، و اصلیترین رکن تعلیم وتربیت است که، به منظور تربیتِ صحیحِ دانشآموزان، درابعاد علمی، آموزشی، دینی، اخلاقی، اجتماعی و کشف استعدادها وهدایت و رشد متوازن روحی، معنوی و جسمانی آنان، برابر ضوابط وزارت آموزش وپرورش، تأسیس و اداره میشود. این نهاد با همکاری کلیهی کارکنان و با مشارکت دانشآموزان و اولیای آنان، زیر نظر مدیر مدرسه اداره میشود. » یکی از خواستهها و وظایف این سیستم، تربیت انسانهایی آزاد اندیش، دموکراتیک، مسوول، حقیقت طلب، شجاع، فعال، خلاق، و… میباشد؛ زمانی میتواند به سادگی به اهداف مورد انتظار خود، دست یابد که، متناسب با تغییراتی که در همهی بخشهای گوناگون جوامع انسان (مانند تکنولوژیکی، صنعت و…) و به ویژه در حوزه نظریههای یادگیری به وجود میآید، با همراهی و همیاری همهی ذینفعان خود، به ویژه اولیاء دانشآموزان، زمینهی نوآوری و تحول بنیادین را، در همهی بخشهای خود، به وجود آورد.
اهداف اصلی طرح ارزشیابی توصیفی
که، ,همهی ,خود، ,وجود ,جوامع ,نهاد ,در همهی ,به وجود ,خود، به ,به ویژه ,اداره میشود
درباره این سایت